Transformative learning and education for sustainable development
Is higher education capable of promoting learning for change? Can transformative learning nurture spaces for innovation in education for sustainable development? A call to action from saguf.
Pages : 357-359
saguf-Mitteilungen in GAIA
- Between analysis and activism: How do young scientists think about sustainability research?
- Innovation for sustainability transformation: Exploring fields of tension
- Synergien zwischen Biodiversitäts- und Klimaschutz für mehr Nachhaltigkeit und Gerechtigkeit
- Two decades of transdisciplinarity in Switzerland: Past, present, future
- Klimawandel, Biodiversitätsverlust, Nachhaltigkeit und Suffizienzkriterien der Gerechtigkeit
- Auf dem Weg zu einer neuen Strategie: Wie die saguf noch transformativer wird
- Transdisziplinarität: Seit mehr als 25 Jahren fest in der saguf verankert
- Ein Blick zurück nach vorn: 50 Jahre Engagement für Umwelt- und Nachhaltigkeitsforschung
- Innovations for the sustainability transformation
- 50 Jahre saguf: Erfahrungen und Perspektiven einer Pionierin der schweizerischen Umwelt- und Nachhaltigkeitsforschung
- Upscaling research and teaching on the Sustainable Development Goals in the arts, humanities, and social sciences
- No green deal without a nature-based economy
- Creating spaces and cultivating mindsets for learning and experimentation
- Environmental justice in interdisciplinary perspective
- Transformatives Lernen als Heraus forderung für die universitäre Hochschulbildung
- Time for a biodiversity turn in sustainability science
- Researching African environments: lessons for shared research
- "Wir müssen eine nachhaltige Gesellschaft aufbauen – wobei die Wissenschaft gefordert ist"
- Virtual conferences in higher education
- Addressing sustainability challenges with a broader concept of systems, target, and transformation knowledge
- Transformative teaching in Higher Education for Sustainable Development: facing the challenges
- How social sciences and humanities can contribute to transformative science
- Akzeptanzforschung für die Energiewende
- Combining complementary and related expertise in transdisciplinary projects
- Nachhaltigkeit an Schweizer Hochschulen
- Applying the Environmental Humnities
- Gesellschaftliche Transformation – welche Rolle(n) für den Staat?
- Transformative learning and education for sustainable development
- Monitoring und Evaluation der Agenda 2030
- Recognizing the Value of Universities of Applied Sciences for Environmental and Sustainability Research in Switzerland
- Urbane Agrikultur - Impulse für eine nachhaltige Transformation von Stadt und Land
- Stakeholder Dialogue for Sustainability. The Challenge of Thinking between Boxes
- Die Energienachfrage steuern
- Urban Agriculture: Passing Fad or New Prospects for Agriculture and Cities?