Member of SCNAT

saguf is a professional association that has been committed to the promotion of environmental and sustainability research in Switzerland. It is committed to inter- and transdisciplinary, practice- and solution-oriented research.more

Image: NASAmore

Membership

Who are our members?

saguf members are:

  • Scientists who are involved in environmental and sustainability research in public and private research institutions;
  • people from practice (consulting, education, administration, politics, economics) who are active in the field of environmental research and ecology;
  • students of all faculties who are interested in environmental issues.

saguf offers its members:

  • Networking of people from research and practice with an interest in environmental research and sustainable development;
  • discussions on content in working groups and the executive board as well as at conferences and workshops;
  • institutional support of concerns, interests and project ideas in connection with environmental research and sustainable development;
  • subscription of the journal GAIA – Ecological Perspectives for Science and Society at a reduced price.

Registration Membership

You would like to become a member of saguf? Please fill out this online form. You can send the form directly or print it out as a PDF file and send it by e-mail.

The prices for saguf memberships were fixed by the board in the meeting of March 2010:

MembershipAmount
Individual member without GAIA subscriptionSFr. 70.-
Individual member with GAIA subscriptionSFr. 170.-
Student (only with GAIA subscription)SFr. 110.-
Collective member (only with GAIA subscription)SFr. 250.-


Article 5 of the Statutes

The executive board decides on the admission of new members.
Registration for membership and declaration of resignation must be made in writing.
In the case of new members joining after 1 July of the calendar year, a reduction on the annual membership fee will be granted.
Withdrawal from the saguf is only possible at the end of the calendar year.

Beitrittserklärung

Durch Ausfüllen dieser Beitrittserklärung erhält die saguf Personendaten, die mit dem
Vereinszweck, der in den Statuten festgelegt ist, in direktem Zusammenhang stehen. Die
saguf haftet für die gesetzeskonforme Verwendung der Mitgliederdaten gemäss Schweizer
Datenschutzgesetz und Empfehlungen des Eidgenössischen Datenschutz- und
Öffentlichkeitsbeauftragten (EDÖB).

Persöhnliche Angaben


Datenschutz
Umsetzung des neuen Datenschutzgesetzes, seit 1.9.2023 in Kraft.
Die Bekanntgabe von Mitgliederdaten (z.B. Abgabe der Mitgliederliste mit Adressen und
Telefonnummern) an andere Mitglieder ist grundsätzlich nur zulässig, wenn zuvor die
Einwilligung jedes einzelnen Mitglieds eingeholt wurde und klar definiert ist, zu welchem
Zweck die bekanntgegebenen Daten verwendet werden (z.B., um miteinander Kontakt
aufzunehmen; für Vereinsaktivitäten, aber nicht für Kundenwerbung).
Für die Aktivitäten der saguf, insbesondere für die strategischen Stossrichtungen zur
Stärkung von Partnerschaften und zur Verbreiterung der Mitgliederbasis, ist es nützlich,
wenn die Personendaten – Name, Institution/Organisation, E-Mail – geteilt werden können.


Ich erkläre mich damit einverstanden, dass die folgenden Personendaten von mir mit den anderen saguf-Mitgliedern geteilt werden dürfen: Name, Institution/Organisation, E-Mail.

Art. 5 der Statuten:
Die Mitgliedschaft wird durch eine Beitrittserklärung erworben. Der Vorstand kann ein
Beitrittsgesuch ohne Angabe von Gründen ablehnen. Mit der Beitrittserklärung erklärt sich
der / die Anmeldende mit den Statuten der saguf https://saguf.ch/de/about/statutes
einverstanden und verpflichtet sich zur Bezahlung des gewählten Mitgliederbeitrags. Bei
Neueintritten nach dem 1. Juli des Kalenderjahres kann eine Ermässigung auf den
Jahresbeitrag gewährt werden. Der Vorstand kann auf individuelle Anfrage für Personen in
besonderen Situationen temporär ermässigte Mitgliederbeiträge gewähren.
Mitgliederbeiträge können selbstbestimmt nach oben erhöht werden.

Ein Austritt aus der saguf ist nur auf Ende des Kalenderjahres möglich und ist schriftlich bei
der Geschäftsstelle anzumelden.